- Naujienos
- 0 likes
- 13026 views
- 0 comments
Padangų žymėjimas
Visos padangos yra atitinkamai pažymimos, kad pirkėjas galėtų greitai ir aiškiai pamatyti informaciją apie jas. Beveik visos Europoje gaminamos padangos yra žymimos ES etiketėmis, kuriose yra suteikiama trumpa informacija apie tam tikras savybes. Vasarinių ir žieminių padangų žymėjimas skiriasi, todėl naudinga atkreipti dėmesį į tam tikrus parametrus, kurie neleis suklysti.
Mes pakomentuosime visus padangų žymėjimus nuo A iki Z ir pateiksime detalius paaiškinimus, kad padangas galėtumėte įsigyti ir eksploatuoti savarankiškai bei likti maksimaliai saugiais kelyje.
ES padangų etiketės
Pagal ES įstatymus, kiekviena nauja padanga - žieminės, vasarinės, universalios, keturračiams privalo būti paženklintos informacine etikete. Etiketėje yra nurodoma atitinkama informacija apie kuro sąnaudas, sukibimą su šlapia kelio danga bei padangų keliamą triukšmą. Pirkdami naujas žiemines, vasarines ar universalias padangas, būtinai pažvelkite į informaciją etiketėje, kad įsitikintumėte, jog padangos atitinka jūsų poreikius bei vairavimo stilių. Naudinga žinoti ir tai, kad visos padangos yra žymimos ir papildomais ženklais: nuo gamintojo iki pagaminimo datos, su kuriais susipažinsite žemiau pateiktoje informacijoje.
ES etiketės informacija
- Ekonomija
Kiekvienos padangos ekonomijos lygis yra įvertinamas skalėje nuo A iki G (A yra ekonomiškiausia).
Netgi 20% kuro sąnaudų priklauso nuo padangų tipo, todėl šis punktas sudaro tikrai nemažą įtaką jūsų kelionių išlaidoms.
A klasės padangos suvartoja apie 7,5% mažiau kuro nei G.
Aukščiausios ekonomijos klasės padangos pasižymi mažiausiu pasipriešinimu su kelio danga. Ši rūšis yra ne tik pati ekonomiškiausia, tačiau ir ekologiškiausia.
G klasės padangos dažniausiai turi didesnį, retesnį protektorių geresniam pravažumui. Šio lygio padangos sukuria didelį pasipriešinimą su kelio danga riedant bei visiškai nepasižymi ekologija.
- Sukibimas su šlapia kelio danga
Svarbiausias padangų rodiklis jūsų saugumui yra sukibimo su šlapia kelio danga lygis.
Skirtumas tarp A ir G lygio sukibimo yra didžiulis – net apie 18m stabdymo atstumo šlapia kelio danga.
Tiesa, geras sukibimas reiškia didesnį pasipriešinimą, todėl sunku suderinti ekonomiją su geru sukibimu. Todėl dažnai tenka rinktis, kuris dalykas jums yra svarbesnis – ekonomija ar geras valdymas.
A klasės padangos užtikrins geriausią sukibimą su šlapia kelio danga, tačiau didesnį pasipriešinimą bei prastesnę ekonomiją.
G klasės padangos neužtikrina gero sukibimo, bet ir nereiškia, kad bus ekonomiškos.
- Triukšmo lygis
Visiems gerai žinoma, kad labai triukšmingos yra dygliuotos padangos. Tačiau ir įprastų padangų triukšmo lygis yra įvertinamas.
Triukšmo lygis yra vertinamas pagal tris skirtingus lygius (trys bangos prie garsiakalbio ikonos). Taip pat yra parašomas tikslus skleidžiamo garso lygis decibelais.
Trečio lygio (su trimis garso bangomis) padangų keliamas triukšmas gali būti net keturis kartus triukšmingesnis nei pirmo lygio (su viena garso banga)!
Dažniausiai triukšmingos padangos yra visureigiams bei sunkvežimiams.
Tiesa, ne visų rūšių padangos yra aprūpinamos šiais lipdukais. Jeigu perkate lenktynines, profesionaliam bekelės važinėjimui, klasikinio tipo, atsarginę, restauruotą, motociklo ar dygliuotą padangą, šio lipduko ant padangos nebus.
Padangų žymėjimas
- Padangos plotis – padangos plotis milimetrais. (Rinkdamiesi padangą būtinai atsižvelkite į reikalavimus ant ratlankių, kadangi per plačios arba per siauros padangos gali būti netvirtos ir nesaugios.)
- Padangos aukščio koeficientas – padangos aukštis. Pavyzdžiui, jeigu aukščio koeficientas yra 70, tada padangos aukštis sudaro 70% jos pločio. Kuo mažesnis koeficientas, tuo didesnis skirtumas tarp padangos aukščio ir pločio.
- Rato diametras – padangos skylės skersmuo coliais. Pavyzdžiui, R13 reiškia, kad padanga yra radialinė (raidė R), o jos skylės skersmuo yra 13 colių ir jos gali būti montuojamos tik ant R13 ratlankių.
- Apkrovos indeksas – maksimali apkrova padangai (žr. pav.). Pavyzdžiui, skaičius 79 reiškia, kad maksimali leistina apkrova tai padangai yra 437kg. Atsižvelkite į šį indeksą pagal savo automobilio svorį bei planuojamo pakrovimo kiekį.
- Greičio indeksas – maksimalus leistinas greitis, kai padanga yra pilnai apkrauta. Kiekvieną maksimalų greitį nurodo atitinkamas indeksas. Pradedant raide K ir baigiant Y, su lig kiekvienu indeksu maksimalus greitis kinta kas 10km/h (yra ir daugiau greičio indeksų, bet jie pasitaiko labai retai). Pavyzdžiui, jeigu ant padangos nurodomas greičio indeksas T, tada su šiomis padangomis gali pasiekti maksimalų 190km/h greitį. (Greitis yra nurodomas su pilnai apkrauta padanga) (žr.pav.).
- Padangos konstrukcijos tipas - Radial reiškia, kad padanga yra radialinė – pats populiariausias padangos tipas jau daugelį metų. Ši padangų rūšis pasižymi tvirtumu ir stabilumu dėl plieninių lankų padangos konstrukcijoje.
- Sustiprinta padanga – žymima XL, EXTRA LOAD, REINFORCED arba REINF. Sustiprintos padangos yra atsparesnės šoniniams smūgiams bei atlaiko didesnį svorį, todėl puikiai tinka sunkiau pakrautiems arba daugiaviečiams automobiliams. Tačiau sustiprintos padangos yra šiek tiek sunkesnės už įprastas, todėl jos yra šiek tiek triukšmingesnės, sunkiau valdomos bei neekonomiškesnės.
- Pagaminimo šalis – ant visų padangų yra nurodoma šalis, kurioje ji pagaminta (Made in „šalies pavadinimas“).
- UTQG – (Uniform Tyre Quality Grading) įvertinimas susidaro iš trijų punktų: protektoriaus nusidėvėjimas, sukibimas ir atsparumas temperatūrai. Tai yra vienas svarbiausių, bet mažai pirkėjų dėmesio sulaukiantis žymėjimas.
- Protektoriaus nusidėvėjimas gali būti įvertinamas bet kokiu skaičiumi ir kuo jis didesnis, tuo geriau. Ant padangos jis žymimas „Treadwear 160“ (skaičius gali būti bet koks). Testo metu „bandomosios padangos“ nusidėvėjimas yra įvertinamos 100 balų. Tada bandoma kita padanga ir jeigu ji pasirodo geriau nei „bandomoji padanga“, ji įvertinama daugiau nei 100. Jeigu prasčiau – mažiau nei 100. Įvertinimas gali būti įvairus: 200, 400, 700 ir panašiai. 200 įvertinimas reiškia, kad jai nusidėvėti reikės dvigubai daugiau laiko nei „bandomajai padangai“.
- Sukibimas yra žymimas „TRACTION AA“. Raidės AA nurodo aukščiausią sukibimo su kelio danga kokybę. Įvertinimo lygiai gali būti AA, A, B ir C. C įvertinimu apdovanojamos yra prasčiausią sukibimą parodžiusios padangos. Padangų sukibimas su kelio danga matuojamas ant šlapio asfalto dangos stabdant pilnu pajėgumu. Taigi, Tarp AA ir C įvertinimų yra didelis stabdymo kelio skirtumas, kuris gali turėti įtakos jūsų saugumui.
- Atsparumas temperatūrai žymimas „TEMPERATURE A“. Raidė A nurodo aukščiausios kokybės atsparumą aukštai temperatūrai. Raidės gali būti A, B ir C, kur C yra mažiausiai atspari karščiui ir stipriai įkaitusi gali labai suminkštėti ir prarasti sukibimą su kelio danga.
10. DOT – (Department Of Transportation). Šis žymėjimas nurodo, kad padanga atitinka JAV transporto departamento nustatytus saugumo reikalavimus.
11. Padangos nusidėvėjimo indikatorius – leidžia vairuotojui pačiam lengvai įvertinti padangos būklę. Dažnai būna kelių rūšių nusidėvėjimo indikatoriai:
- TWI (Tyre Wear Indicator) – trys raidės ant šono žymi leistiną nusidėvėjimo ribą (Taip pat gali būti mažas trikampis arba kitas paveiksliukas).
- Protektoriaus išilginiuose grioveliuose rasite mažus gabalėlius, kurie taip pat nurodo maksimalią nusidėvėjimo ribą.
- Ant padangos protektoriaus galite rasti skaičiukus, kurie besidėvint padangai nusidėvi ir esami skaičiai nurodo likusį protektoriaus gylį.
12. Gamintojo informacija – gamyklos kodas bei padangos išmatavimai.
13. Pagaminimo data – nurodomi trys arba keturi skaitmenys. Trys skaitmenys buvo naudojami padangų gamyboje iki 2000 metų. Pavyzdžiui, skaičiai 343 parodo, kad padanga pagaminta 1993 metais, 34 savaitę. Jeigu žymėjimas būtų 3403, vadinasi padanga buvo pagaminta 2003 metais, 34 savaitę.
14. Papildomas žymėjimas – pačios populiariausios Lietuvoje yra M+S padangos (gali būti žymimos ir M&S). Šios padangos skirtos tiek purvui, tiek sniegui (Mud&Snow). Taip pat galite pastebėti ir tokius žymėjimus, kaip AW (Any Weather), AS (All Seasons). Žieminės padangos visada yra pažymėtos paveiksliuku, kuriame pavaizduotas kalnas su snaige viduryje.
15. E11 – E raidė nurodo, kad padanga atitinka ECE R30 reikalavimus. Skaičius šalia raidės, šiuo atveju 11, yra šalies kodas, kurioje padanga buvo sertifikuota. Šalia šių simbolių yra nurodomas kelių skaitmenų kodas, kuris yra ECE sertifikato numeris.
16. Bekamerinė padanga – žymima „TUBELESS“.
17. Papildoma informacija apie konstrukciją – nurodoma šoninės ir važiuojamosios dalies konstrukcija: dirbtinio šilko, nailono bei plieno sluoksnių kiekis.
18. Gamintojo pavadinimas – taip pat gali būti naudojamas firminis ženklas. Visada nurodoma dideliu šriftu.
19. Padangos modelis
20. Maksimali apkrova ir slėgis – nurodomas maksimalus leistinas krūvis padangai kilogramais bei maksimalus leistinas slėgis.
Specifiniai padangų žymėjimai
Ne visos padangos aprūpinamos ypatingomis savybėmis, kurios taip pat turi tam tikrus žymėjimus. Todėl jeigu neradote žymėjimo aukščiau, jis gali būti šiame sąraše:
- * PR – gali būti bet koks skaičius vietoje *. Nurodomas sluoksnių kiekis. Kuo didesnis skaičius, tuo padangos šoninės sienelės yra tvirtesnės.
- BSW – (Black Side Wall). Juoda padangos šoninė dalis.
- ContiSeal – Continental vystoma technologija. Savaime užsiklijuojančios padangos.
- DEMO – naujo modelio demonstracinės padangos, kurios gali būti nuvažiavusios vos keletą metrų.
- EXT – Bridgestone technologija suteikianti galimybę važiuoti be oro padangose.
- FP – padanga yra su apsaugine juosta ratlankiui.
- FR, MFS, FSL – padanga su apsaugine briauna ratlankiui.
- LRR – ypatingas gumos mišinys užtikrinantis geras savybes eksploatuojant.
- NWS – (Narrow White Stripe). Padangos su siaura šonine sienele.
RunFlat padangos
Kai kurios padangos leidžia važiuoti dar 80-150 km. Net išsileidus orui, tačiau šios padangos neturi vieno specifinio žymėjimo. Kiekvienas padangos gamintojas turi specifinį žymėjimą RunFlat padangoms:
- Bridgestone: RFT
- Continental: SSR
- Dunlop: DSST arba DSST RunOnFlat
- Firestone: RFT
- Goodyear: EMT arba RunOnFlat
- Kumho: XRP
- Michelin: ZP
- Pirelli: RFT
- Yokohama: ZPS
Šio tipo padangos gali būti dviejų tipų:
Populiariausios runflat padangos yra su sutvirtintomis sienelėmis. Jų veikimas yra labai paprastas: Padangos sienelės yra sustiprintos. Tokiu atveju jos nesunkiai atlaiko spaudimą, kai iš padangos yra išleidžiamas oras. Tiesa, važiuojant išsileidus orui padangoje, reikia laikytis nurodyto greičio. Kiekvienas gamintojas nurodo leidžiamą greitį išsileidus orui tokio tipo padangoms.
Antras runflat padangos tipas yra padanga su pagalbiniu žiedu. Kietas guminis žiedas yra montuojamas apie ratlankį. Kai padangoje išleidžiamas oras, žiedas neleidžia ratlankiui liestis su asfaltu ir apsaugo nuo padangos sudraskymo. Gamintojo nurodytu greičiu galima saugiai parvažiuoti į pasikeisti padangą į jums palankią vietą.
Runflat padangos nėra prestižinis pirkinys ir naudingas gali būti kiekvienam. Jos padės išsisukti iš įvairių nemalonių situacijų, kaip rato keitimas nemaloniomis oro sąlygomis arba nuleidus padangą mieste, kai nėra galimybės sustoti šalikelėje. Negana to, važiuosite daug saugiau, nes padangos sprogimo atveju stipriai sumažinsite šansą prarasti automobilio kontrolę.
Dygliuotos padangos
Žiemos metu dygliuotos padangos užtikrina stabilų ir saugų važiavimą suplūkto sniego ar ledo paviršiumi, kadangi šimtai metalinių dyglių kabinasi į kelio paviršių ir leidžia automobiliui važiuoti ten, kur norite jūs. Dygliuotas padangas naudoja dažnas, tačiau jos ne visada yra geriausias pasirinkimas – net ir žiemą.
Visiems žinoma, kad Lietuvos klimatas retai atneša tikrą, šaltą ir snieguotą žiemą. Dažniausiai žiema būna drėgna bei šlapia. Tokios oro sąlygos gali sukelti plikledį, kuris yra itin pavojingas be tinkamų padangų. Plikledžio atveju dygliuotos padangos gali jus apsaugoti nuo eismo įvykio. Tačiau tam tikrais atvejais jos gali būti dar pavojingesnės nei įprastos žieminės padangos!
Dygliuotos padangos neužtikrina tinkamo sukibimo su asfaltu, kadangi metaliniai dygliai nuolat liečiasi su kelio paviršiumi ir automobilis gali nesunkiai prarasti kontrolę. Tokios padangos yra itin triukšmingos važiuojant asfaltu. Negana to, nuolat važinėjant asfaltu, padangų dygliai laikui bėgant gali iškristi.
Taigi, kokiais atvejais dygliuotos padangos yra patogiausias pasirinkimas?
Dygliuotos padangos puikiai tinka užmiestyje, kaime gyvenantiems žmonėms, kuriems būtinas geras pravažumas norint pasiekti namus ir kitas vietoves.
Jeigu automobiliu važinėjate retai, jums dygliuotos padangos taip pat yra praktiškas pasirinkimas. Būsite pasiruošę tiek geroms, tiek blogoms oro sąlygoms, o padangų nepažeisite, kadangi asfaltu jomis daug nevažinėsite.
Tačiau dygliuotas padangas naudojantiems vairuotojams vis tiek rekomenduojama turėti ir įprastas žiemines padangas, kad netikėtai pakitus oro sąlygoms jas galėtumėte lengvai pasikeisti.
Automobilio gamintojo rekomendacijos
Visų rūšių padangos suteikia skirtingus valdymo pojūčius ir kiekvienam automobiliui turi būti naudojamos atitinkamos padangos. Kiekvienam automobiliui gamintojas bandymų metu nustato, kokios padangos yra optimaliausios būtent jam.
Netinkamo dydžio padangų dėka gali būti rodomas netikslus greitis automobilio spidometre. Dar gali pakisti automobilio valdymas, kuris nebuvo reglamentuojamas automobilio gamintojų, todėl rinktis reikėtų tai, ką numato gamintojas.
Ant savo automobilio kėbulo turėtumėte rasti lipduką su informacija apie padangas. Lipdukas gali būti matomas atidarius vairuotojo, keleivio duris, kuro bako dangtelį ar variklio gaubtą. Ant lipduko yra nurodyti rekomenduojamų padangų dydžiai bei slėgis atitinkamų rūšių padangoms.
Laikydamiesi gamintojo nurodytų rekomendacijų pasieksite aukščiausias saugumo savybes bei efektyviausias valdymo galimybes.
Protektoriaus gylis
Pats svarbiausias padangos kokybės rodiklis yra protektoriaus gylis. Jeigu padangos protektorius yra per daug susidėvėjęs, stipriai padidėja rizika prarasti sukibimą posūkyje, važiuojant šlapia kelio danga arba tiesiog stabdant. Tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse yra nurodytas minimalus leistinas protektoriaus gylis, tačiau jeigu abejojate dėl savo padangų dar nepasiekus tos ribos – keiskite jas anksčiau.
Lietuvoje vasarinės padangos privalo turėti protektorių, kurio gylis siekian bent 1,6mm, o žieminės padangos – bent 3mm.
Lietuviai dažnai keliauja po kaimynines šalis, todėl jeigu jūs esate vienas iš mėgėjų keliauti, jums aktualu žinoti ir protektoriaus gylio reikalavimus kitose šalyse.
Latvijoje bei Kroatijoje žieminės padangos privalo turėti bent 4mm gylio protektorių. Suomijoje, Slovėnijoje ir Švedijoje, kaip Lietuvoje – bent 3mm gylio protektorius būtinas žiemos sezono metu.
Lenkijoje žieminės padangos nėra būtinos, tačiau vartotojams yra rekomenduojama žiemos metu jas naudoti.
Padangų žymėjimas renkantis padangas
Daugelis vairuotojų nežino, ką reiškia įvairūs žymėjimai ant padangų ir įsigydami naujas padangas nežino labai daug svarbios informacijos, kuri yra nurodoma pačių gamintojų.
- Padangų matmenys – pats aktualiausias žymėjimas renkantis padangas. Pavyzdžiui, jeigu turite automobilį su R16 ratlankiais, žinoma rinksitės R16 padangas, tačiau labai svarbu pasirinkti ir tinkamą padangų plotį bei aukštį.
Plačios žemo profilio padangos visada užtikrina gerą sukibimą su kelio danga, tačiau jos yra brangesnės už siauras ir aukštas padangas. Plačias padangas dažnai renkasi jaunimas dėl unikalios ir sportiškos išvaizdos. Jeigu automobiliu reikės važinėti duobėtais arba žvyruotais keliais – žemo profilio padangos nėra rekomenduojamos, nes netyčia užvažiavę ant didesnio akmens arba važiuodami per didesnę duobę galite sugadinti ratlankį ar prakirsti padangą.
Pigiausia eksploatacija pasižymi aukštos ir siauros padangos.
Rekomenduojame rinktis automobilio gamintojo nurodyto dydžio padangas patogiausioms ir saugiausioms kelionėms.
- Nusidėvėjimo indikatorius – aktualu tik perkant panaudotas padangas. Svarbu suprasti, kiek padangos jau nusidėvėjusios ir kiek laiko jūs galėsite dar su jomis važinėtis.
Pats tiksliausias ir paprasčiausias būdas išmatuoti protektoriaus gylį yra naudojant tam skirtą matuoklį. Tačiau jeigu jo po ranka nėra, ieškokite ant padangos indikatorių, kurie parodo nusidėvėjimo ribą iki 1,6mm griovelyje arba mažų skaičiukų ant protektoriaus, kurie nusidėvi kartu su padanga.
Tiesa, yra ir primityvus būdas pamatuoti protektorių naudojant monetas:
Vasarinę padangą galite matuoti naudodami vieno euro monetą – jei matote ant briaunos esančias žvaigždutes, padanga jau netinkama eksploatavimui.
Žieminę padangą galite pamatuoti naudodami dviejų eurų monetą – jeigu matote sidabrinę briauną, padanga nebetinkama žiemai.
- Padangų tvirtumas – tai susideda iš tokių faktorių, kaip apkrovos bei greičio indeksai, sutvirtintos padangos tipas.
Padangos tvirtumas aktualus tiek tais atvejais jei žadama važiuoti stipriai pakrautu automobiliu arba tempti priekabą, tiek važiuoti pilnu keleivių automobiliu. Tai taip pat aktualu jei dažnai važiuojama magistralėje, kadangi važiuojama dideliu greičiu ir padangos ganėtinai stipriai įkaista.
Viršijus maksimalų leistiną padangos apkrovos kiekį, ji gali sprogti sudarant jums nuostolius bei sukeliant riziką papulti į eismo įvykį prarandant automobilio kontrolę.
Tokia pati rizika kyla ir ignoruojant greičio indeksą – jeigu važiuojate greičiau nei leidžia padangos gamintojas, padanga taip pat gali sprogti. Važiuojant dideliu greičiu padangos sprogimas yra itin pavojingas.
Galiausiai, galite pasirinkti sutvirtintas padangas (žymima: EXTRA LOAD, XL, REINFORCED arba REINF). Jos naudinga ne tik norint sunkiau pakrauti automobilį ir saugiai važiuoti, bet ir tokiais atvejais kaip užvažiavimas ant gatvės bordiūro, netyčinis pataikymas į duobę ar kitoks šoninis smūgis. Visais atvejais sumažės šansai pradurti padangą.
- Padangų amžius – Lietuvoje dažnai perkamos yra jau naudotos arba restauruotos padangos, todėl padangų amžius yra vienas svarbiausių kriterijų. Galima rasti nebrangiai parduodamas labai gerai atrodančias padangas. Tačiau būtinai reikia pažiūrėti į jų amžių.
Pasitaiko atvejų, kai, pavyzdžiui, pavieniui parduodamos padangos būna visiškai nenaudotos, nuimtos nuo originalaus atsarginio rato. Jos atrodo kaip naujos, tačiau joms gali būti net 20 metų!
Senos padangos praranda įvairias gamintojo suteiktas savybes, nes guma sukietėja ir netgi gali būti sutrūkinėjusi. Taip pat gali būti pažeistos plieninės vielos viduje. Nesusiviliokite vien gera padangos išvaizda ir įvertinkite jos kokybę pagal amžių.
- UTQG – anksčiau minėtas padangos žymėjimas, kai įvairių testavimų metu yra įvertinamas padangos nusidėvėjimo laikas, sukibimas bei atsparumas karščiui.
Tokie įvairūs testai nėra atlikinėjami be reikalo, todėl pasinaudokite tuo ir ieškokite ant padangos užrašų: TREADWEAR, TEMPERATURE ir TRACTION.
Rekomenduojame pažvelgti į padangos nusidėvėjimo lygį (TREADWEAR), jeigu jums svarbus yra padangų ilgaamžiškumas. Kai kurios padangos įvertinamos TREADWEAR 100, o kitos netgi 700. Taigi, padangos su 700 įvertinimu dėvėsis 7 kartus ilgiau nei tos, kurių įvertinimas yra tik 100!
Padangos sukibimas su kelio danga yra pats svarbiausias ir norėdami sužinoti jo įvertinimą, pažvelkite į užrašą TRACTION. Geriausią sukibimą užtikrina padangos su žymėjimu AA. Po to seka raidės A, B ir C. C – prasčiausią sukibimą užtikrinančios padangos.
Paskutinis įvertinimas yra atsparumas karščiui (TEMPERATURE). Tai itin aktualu mėgstantiems keliauti, nes daugelis nustebtų, kiek stipriai įkaista padangos karštą dieną važiuojant magistrale. Įkaitusi guma minkštėja, bet jeigu ji nėra pakankamai atspari karščiui, ji gali deformuotis. Šis kriterijus įvertinamas A, B arba C, kur A yra geriausias atsparumas, o C – prasčiausias.
Padangos yra pats svarbiausias saugumą užtikrinantis dalykas tarp jūsų ir kelio dangos, todėl nepagailėkite šiek tiek laiko ir dėmesio pasirenkant tinkamas padangas.
Restauruotos padangos
Lietuvoje itin populiarios yra restauruotos padangos. Tai yra greitas ir pigus pasirinkimas norint naujų padangų išvaizdos už senų padangų kainą.
Restauracijos metu senas padangų protektorius yra nutrinamas ir priklijuojamas naujas protektoriaus sluoksnis.
Turbūt teko girdėti, kad labai daug žmonių peikia restauruotas padangas. Kai kurie sako, kad restauruotos padangos tai lyg nauji jaunatviški batai senoliui. Tai kyla klausimas kodėl šio tipo padangos susilaukia tiek neigiamų nuomonių? Ar tikrai tai yra nekokybiškas ar gal netgi pavojingas pasirinkimas?
Šiuolaikinės technologijos sparčiai žengia į priekį ir padangų restauravimas tampa vis kokybiškesnis dalykas. Naudojama kokybiška medžiaga, o protektoriaus priklijavimas yra gerokai patikimesnis ir tvirtas. Tačiau tai nereiškia, kad restauruotos padangos užtikrina pilnavertį saugumą ir vairavimo malonumą.
Restauruotos padangos kokybe tikrai neprilygsta naujoms padangoms. Įsigijus naujas padangas, rekomenduojama jas sudėvėti per 5-6 metus, nes laikui bėgant nudyla padangų protektorius, įsisenėja guma ir gali būti pažeisti plieniniai trosai viduje.
Restauravimas padangų neatnaujina. Taigi, jeigu padangas sudėvėjote per 5 metus ir jas restauruojate – padangos kordas nėra atnaujinamas. Taigi, naudodami restauruotas padangas dar 4 metus, galutinis padangos amžius jau bus 9 metai...
Negana to, važiavimas dideliu greičiu su restauruotomis padangomis yra pavojingas, jeigu padanga restauruota nekokybiškai. Protektorius gali atsiklijuoti ir jis greičiau susidėvi nei originalios padangos protektorius.
Restauruota padanga nebeatitinka originalaus produkto – įvairūs kokybės žymėjimai ant padangos nebegalioja, kadangi protektorius yra visai kitoks ir priklijuotas.
JAV padangų žymėjimas
Dauguma padangų gamintojų visame pasaulyje naudoja europietišką žymėjimą, tačiau gali tekti susidurti ir su amerikietišku žymėjimu, todėl ir jį pravartu išmanyti.
Viskas labai paprasta, padangos dydis gali būti pažymėtas taip: 31x12.5 R16.
31: visos padangos diametras coliais;
12.5: padangos plotis coliais;
1 colis = 2,54 cm.
R16: kaip ir europietiškose padangose, tai reiškia, kad padanga yra radialinė ir jos skylės diametras yra 16 colių.
Padangų žymėjimas yra aktualus kiekvienam
Visa informacija ant padangų yra ne kam kitam, kaip tik vartotojui – jums. Padangų žymėjimas suteikia praktiškai visą informaciją apie padangas, todėl suprasdami visus žymėjimus, galite drąsiai tinkamas padangas išsirinkti ir įsigyti patys, be specialisto pagalbos.
Dėka atitinkamų padangų žymėjimų, patys išsirinksite puikiai jūsų poreikius atitinkančias padangas. Pirkdami naujas padangas žinosite, už ką mokate, o pirkdami panaudotas - nebūsite apgauti pardavėjų.
Tinkamos padangos gali išgelbėti jūsų gyvybę, todėl žinios apie jas yra labai vertingos.
***
Padangų žymėjimai
Žymėjimai ant padangų nurodo įvairius padangos parametrus, pagal kuriuos galite išsirinkti jūsų automobiliui tinkamas padangas.
Pirmasis skaičius, susidedantis iš trijų skaitmenų nurodo padangos plotį milimetrais, nuo vieno iki kito krašto.
Antrasis skaitmuo, sekantis iš karto po padangos pločio ir atskirtas dažniausiai pasvyruoju brūkšniu bei sudarytas iš dvejų ženklų, nurodo šoninės padangos dalies santykinį dydį procentais lyginant su pločiu. Pavyzdžiui, skaičius 55 nurodo, kad padangos šoninės dalies aukštis atitinka 55% padangos pločio.
Trečiasis skaitmuo, atvaizduotas kartu su R raide, reiškia rato aukštį (diametrą) coliais (pvz., R16 padanga tinkama ratlankiui, kurio aukštis 16 colių).
Dešinėje pusėje nuo diametro esantis skaičius nurodo maksimalią padangos keliamąją galią kilogramais. Po šio žymėjimo einanti ir paskutinė visame žymėjime esanti raidė nurodo padangos greičio reitingą, pagal kurį galite suprasti kokiu maksimaliu greičiu leidžiama su tam tikro tipo bei tinkamai pripūstomis padangomis važiuoti.
Comments (0)